سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا اصلا آیا ترک هروئین ممکن است؟

 

شاید این سوال که آیا اصلا آیا ترک هروئین ممکن است به شدت ذهن کسانی که با این ماده مخدر در ارتباط هستند را درگیر کرده باشد. در پاسخ باید گفت که اعتیاد به هروئین در واقع نوعی بیماری است و نیاز به درمان دارد. کسانی که هروئین را به صورت منظم و در یک زمان طولانی مصرف کرده اند نیاز دارند تا تحت نظر یک روانپزشک متخصص اقدام به ترک آن کنند    .  

هروئین سبب تغییرات زیادی در سیستم مغزی افراد می‌شود و نیاز به تحت نظر بودن بواسطه همین تاثیرات طولانی مدت است. در این مقاله می خواهیم به بررسی تاثیرات هروئین و روشها و شرایط     ترک هروئین در خانه     بپردازیم و جنبه ‌های مختلف سلامتی جسمی و روانی آن را بررسی کنیم.

بهترین روش برای ترک اعتیاد هروئین ، روش درمانی کاهش آسیب است.

این روش اعتیاد به مواد مخدر ناگهان برطرف نمی شود و به این صورت است که مصرف هروئین را با داروهای نگهدارنده مانند متادون و بوپرنورفین جایگزین می کنند تا عوارض جانبی مضر و خطرناک هروئین را کم کنند و این داروها باعث می شود که فردی که تا دیروز هروئین مصرف می کرده دیگر نیازی به هروئین نداشته باشد. استفاده از این دارو باعث می شود که فرد کنترل بهتری روی زندگی خود داشته باشد که البته این موضوع به اراده و خواست قلبی خود آن شخص هم بستگی دارد. با استفاده از این دارو ها می تواند ترک اعتیاد راحتی از دام هروئین داشته باشد و در زمان ترک بدون احساس خماری سر کار برود و زندگی خودش را داشته باشد.

اولین گام در فرایند درمان ترک هروئین، سم زدایی بدن است. در اغلب موارد، برای تثبیت وضعیت بهبود بیمار و درمان اعتیاد از دارو‌هایی نظیر «بوپرنورفین»، «سابوکسون» یا «متادون» استفاده می‌کنند. بدیهی است که پس از تثبیت روند بهبود بیمار، دوز این دارو‌ها به تدریج کاهش پیدا خواهند کرد و به صفر خواهند رسید.

در این حالت، به احتمال زیاد علائم ترک هروئین کم تر بروز خواهند کرد یا کاملا از بین خواهند رفت. اگر فرد این روند را در بیمارستان بستری باشد، 5 تا 7 روز زمان خواهد برد اما امکان دارد سم زدایی خارج از بیمارستان بیشتر زمان ببرد.

ممکن است بیمار تحمل دارو‌های نام برده شده را نداشته باشد. نتیجتا، در ابتدای روند سم زدایی، میزان کمی دارو به آن‌ها داده خواهد شد تا علائم ترک اعتیاد تثبیت شوند. پس از اتمام سم زدایی، برای پیشگیری از بروز هر گونه عوارضی، باید برای مدت کوتاهی تحت نظارت پزشک قرار بگیرید.

یکی از بزرگترین خطرات مرتبط با مصرف هروئین توانایی آن در ایجاد رابطه با ذهن و جسم فرد می باشد. اعتیاد به هروئین باعث اختلال در زندگی طبیعی شده و خطر دستگیری در زندان را در پی استفاده یا اقدامات مرتبط با آن به همراه دارد. در بعضی مطالعات مرتبط با حیوانات، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که حیوانات نیز هروئین را در مقابل غذا ونوشیدنی انتخاب می کنند حتی اگر از گرسنگی و تشنگی تلف شوند.

به ندرت، افراد با مصرف هروئین بدون اعتیاد هستند. با این حال ، بیشتر افراد پس از اولین استفاده، به آن معتاد می شوند. برخی از فاکتورهای خطر اعتیاد به هروئین شامل موارد روان شناختی از قبیلاسترسپس از سانحه، اختلال دو قطبی، اختلال شخصیتی ، اختلال هواس مورد توجه می باشد. همچنین سابقه خانوادگی مصرف هروئین می تواند خطر ابتلا به اعتیاد را افزایش دهد.


سلامت نیوز: آیا ترک هروئین ممکن است؟