سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پیامد های خیانت والدین برای فرزندانشان

والدینی که در ارتباط زناشویی خودشان خلل جدی داشته اند و حتی تجاربی مانند خیانت و روابط ناسالم را رقم زده اند الگویی خوب و شایسته برای فرزندان خود نمی توانند باشند و باید به زودی زود منتظر بروز همین سبک رفتاری های ناشایست از جانب فرزندان نوجوان و جوان خود نیز باشند.

همیشه جوانان و نوجوانان ، قربانی روابط بررسی نشده نیستند بلکه گاهی این والدین هستند که به خیال خود یک رابطه پنهانی را شروع کرده اند و تصور می کنند کسی از این مساله اطلاع ندارد.

خیانت به برقراری نوعی از رابطه ی عاطفی، جنسی و با فردی جز همسر که به صورت مخفیانه انجام می گیرد و آگاه شدن طرف مقابل از آن وی را دچار علایم جسمانی و روانی قابل توجهی از جمله بی قراری، خشم، ناراحتی، تپش قلب، مشکلات خواب، اضطراب، افسردگی و پوچی می کند.یکی از مهم ترین تأثیرهای خیانت بر زندگی فرزندان زوجین مربوط به رفتار این فرزندان در جامعه می باشد. خیانت و پرخاشگری های متعدد بین زوجین در محیط منزل و در جلوی چشم فرزندان می تواند باعث افزایش روحیه پرخاشگری این افراد در زندگی آینده و در روابط اجتماعی باشد. بسیاری از نزاع های خیابانی که امروز در سطح شهرها می بینیم حاصل تأثیر خیانت بر زندگی فرزندان زوجین می باشد

تاثیر خیانت بر زندگی فرزندان زوجین امری کاملاً اجتناب ناپذیر است. نمی توان فرزندان خانواده ای که طعم خیانت را چشیده است پیدا کرد که خیانت پدر و مادر او به یکدیگر تاثیری در زندگی شخصی و اجتماعی او نگذاشته باشد.

یکی از مهم ترین تأثیرهای اساسی خیانت بر زندگی فرزندان زوجین، کمبود محبتی است که به واسطه ی این خیانت برای فرزندان پیش می آید. فرزندان به طور طبیعی برای موفق شدن در زندگی به محبت پدر و مادر خود نیاز اساسی دارند. کمبود محبت فرزندان در خانواده هایی که پدر و مادر آن محبت خود را بیرون از محیط منزل و برای جنس مخالف دیگری مصرف می کنند بیداد می کند. این کمبود محبت می تواند با تصویر ذهنی جر و بحث های دائمی پدر و مادر در محیط خانه بسیار بیشتر شود.

وقوع خیانت و آگاه شدن از آن نه تنها روابط زوجین را مخدوش می کند بلکه می تواند پایه های اساسی اعتماد و احساس امنیت در کودکان را نیز به شدت تخریب کند.فرزند خانواده ای که در آن واژه خیانت بارها و بارها تکرار شده است به راحتی با این واژه آشنایی پیدا کرده و ممکن است در زندگی آینده به طبع پدر و مادر خود و به دلیل کمبودهای ناشی از خیانت پدر و مادر به سمت خیانت در زندگی مشترک پیش برود. تأثیر خیانت بر زندگی فرزندان زوجین در این زمینه یک امر نسبی است و به طور قطع نمی توان بر روی آن تأکید کرد زیرا ممکن است فرد در طول روابط اجتماعی از عاقبت شوم این خیانت آگاه شده و در زندگی مشترک خود کاملاً به جنس مخالف خود پایبندی داشته باشد.

فرزندان ثمره اصلی زندگی مشترک در هر خانواده ای هستند. احساس امنیت، سلامت اخلاقی و رضایت از زندگی از مهم ترین حقوق فرزند در خانواده می باشد. تاثیر خیانت پدر و مادر بر زندگی فرزندان امری کاملاً اجتناب ناپذیر است. خیانت برای هر خانواده ای امری زشت و ناپسند است که عواقب بدی به دنبال دارد. فرزندانی که پدر یا مادرشان طعم تلخ خیانت را چشیده اند در زندگی آینده خود دچار مشکلات زیادی می شوند.